اصفهان آهن ۱
آهن ملل
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۵۵۱۵۵۴
باخت خانگی سپاهان، آینه تمام نمای فوتبال ایران
شکست خانگی سپاهان برابر الهلال آینه گویای حقیقت در مورد شرایط فعلی فوتبال ما بود.
۱۴:۱۴ - ۲۷ بهمن ۱۴۰۲
وانانیوز|

کم نیستند کسانی که معتقدند سپاهان در حال حاضر بهترین تیم فوتبال ماست اما حتی اگر متعصبانه هم نگاه کنیم، سپاهان یکی از سه تیم برتر فوتبال ماست و مدعی همیشگی برای همه جام‌ها و تورنمنت‌های داخلی.

سپاهان در سال‌های اخیر بهترین فوتبال را ارائه داده و در این فصل هم تا قبل از بروز حواشی بسیار رکوردهای درخشانی داشت. اصلاً همین نکته که سپاهان تنها نماینده فوتبال ما در مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیاست، خود به تنهایی گویای همه حقایق هست.

 ما در این فصل تراکتور، نساجی و پرسپولیس را هم داشتیم که اولی اصلاً به مرحله گروهی نرسید، دومی در پایان هفته چهارم شانس صعود نداشت و سومی روز آخر در خانه باخت و حذف شد.

اما به سایر حقایق نگاه کنید. سپاهان اولین شهرستانی قهرمان لیگ، رکورددار حضور در لیگ قهرمانان آسیا و پرافتخارترین تیم لیگ برتر بعد از پرسپولیس است. سپاهان نماد یک باشگاه حرفه‌ای و کامل است، تیمی با بهترین امکانات و بیشترین سرمایه که هر سال ستاره‌های لیگ را جمع می‌کند.

سپاهان با داشتن یک مربی بین المللی از نظر فنی هیچ چیز کم ندارد. بیرون زمین هم که یک تیم مدیریت کامل با یک ساختار حرفه‌ای دارد اما همین تیم به عنوان کامل‌ترین باشگاه ایرانی ببینید که درون زمین چه کرد!

در اینکه الهلال پرافتخارترین تیم قاره آسیاست شکی نیست اما در فصل فعلی الهلال تنها یکی از مدعیان قهرمانی است. ما در شکست‌های قبلی همواره بهانه‌ای داشتیم که ضعف‌هایمان را پشت آن پنهان کنیم. همین فصل و در مقابل تیم‌های عربستانی فوتبال ما یک مساوی و پنج شکست آورد و حالا ششمین باخت هم در خانه رخ داده و این بار برخلاف تقابل با الاتحاد، سپاهان امتیاز میزبانی و تماشاگرانش را هم داشت و آنها هم انصافاً در حمایت از تیمشان سنگ تمام گذاشتند.

الهلال بدون نیمار و کولیبالی به اصفهان آمد، سپاهان در نیمه اول به گل اول بازی رسید و در آن جو ورزشگاه همه امیدوار به حفظ نتیجه و پیروزی بودند اما... 

وقتی می‌گوییم این بازی آینه تمام نمای فوتبال ماست یعنی حتی اتفاقات فوتبالی هم نقطه ضعف‌های ما را نشان می‌دهد. مدافعی که بارها به تیم ملی دعوت شده و سابقه بازی برای استقلال را هم دارد، هنوز با اصول فوتبال مدرن و کمک داور ویدیویی هماهنگ نیست و به سادگی اخراج می‌شود.

سپاهان با داشتن آن همه ستاره فرصت‌های خوب را از دست می‌دهد تا طبق قانون فوتبال در دقایق آخر تنبیه ‌شود و می‌بازد. اگر قرار بود یک بار و یک روز، یک جا ما الهلال را ببریم همین جا بود که همه چیز برای این نتیجه مهیا شده بود ولی این شکست خانگی فاصله ما با فوتبال آسیا را فریاد زد...

باخت سپاهان حتی اگر با معجزه بازی برگشت و صعود این تیم همراه شود، تلنگری است جدی که همین حالا هم برای درک آن دیر شده چه رسد به فردا! فوتبال ما ساعت به ساعت بیشتر از قافله فوتبال آسیا عقب‌ می‌ماند...

سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
تبلیغات
رپرتاژ تریبون
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین